Czy naprawdę „wszystko jest liczbą”?

Czy naprawdę „wszystko jest liczbą”?

„Powiedz, a zapomnę, pokaż, a być może zapamiętam, zaangażuj mnie, to zrozumiem” – o tym, jak cenną wskazówkę stanowi ta starożytna rada, przekonała się klasa III aT, zwiedzając, z miłości do królowej nauk, dnia 14 lutego br., goszczącą w murach raciborskiego muzeum interaktywną matematyczną wystawę, zorganizowaną przez Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Dzięki samodzielnie przeprowadzanym eksperymentom i doświadczeniom, chłopcy doszli do wniosku, że skomplikowane wzory i ciągi liczb nie powstały tylko po to, by dodatkowo uprzykrzać uczniowski żywot – ich rola w świecie techniki, kultury i przyrody jest nieoceniona, a wykorzystane w praktyce okazują się znacznie ciekawsze aniżeli „suche” a2+b2=c2. Surfowanie po Internecie, odtwarzanie muzyki z mp4 czy oglądanie Ligi Mistrzów jest możliwe właśnie dlatego, że „wszystko jest liczbą”. Czy z takim nastawieniem IIIa T przystąpi do kolejnego sprawdzianu z matematyki? – póki co, pozostawmy to pytanie bez odpowiedzi 🙂

Małgorzata Jończyk